Формовка, лудіння, встановлення та монтаж резисторів, конденсаторів, котушок індуктивності та напівпровідникових елементів
Мета роботи:
Отримати навички формовки, лудіння, встановлення та монтажу резисторів, конденсаторів та котушок індуктивності на друкованій платі
Практична частина
Підготувати робоче місце. Перед роботою впевнитися, що працює вентиляція, непошкоджена ізоляція електропроводів. Необхідно мати: електричний паяльник потужністю 25 – 40 Вт, пінцет для тримання радіоелементів, провідники (одножильні), радіоелементи (резистори, конденсатори, котушки індуктивності,діоди, транзистори, світлодіоди, фотодіоди) , каніфоль, припой.
Завдання
Ознайомитись з теоретичною частиною.
Зфотографуй резистори, конденсатори , діоди та транзистори які ти запаяв на плату та місце пайки.
Дайте відповіді на контрольні запитання.
Звіт виконай у зошиті і зроби фото або у текстовому редакторі і надішли на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Теоретична частина
Правила монтажу резисторів, конденсаторів та котушок індуктивності
Перед початком монтажу необхідно перевірити електромонтажний інструмент.
Провести необхідні підготування до виконання робіт.
Уміти прочитати маркування радіоелементів.
Підрізати виводи радіоелементів.
Провести залуження виводів елементів.
Встановити їх на плату згідно зі схемою.
Провести пайку.
Після закінчення робіт необхідно прибрати робоче місце, вимкнути паяльник дочекатися його охолодження і зібрати електромонтажний інструмент.
Пайка напівпровідників
Поверхню виробу з напівпровідника, що підлягає пайці, попередньо лудять у розплаві припою за допомогою ультразвукового паяльника, способом гальванічного покриття (нікелювання, золочення).
Пайку роблять у печах з контрольованою атмосферою, у вакуумі або методом опору попередньо пролуджених поверхонь. При сполуці виробів із уже готовим переходом потрібно суворо витримувати температуру нагрівання, для чого застосовують терморегулятори.
Пайку тонких електричних виводів можна здійснювати на повітрі мікропаяльниками з використанням захисних або активних флюсів (спиртового розчину каніфолі, флюсу на основі хлористого амонію). Після флюсової пайки вироб промивають деіонізованою водою та сушать.
При пайцці напівпровідникових елементів припої повинні утворювати електронно – дірковий перехід або омічний контакт. У виробництві германієвих і кремнієвих приладів як основу застосовують алюміній, індій і сплави на основі олова й свинцю. Для створення в місці контакту провідності електронного типу в основу припоїв у якості домішки уводять фосфор, миш'як, сурьму й вісмут. Для забезпечення омічного контакту, в основу припоїв додають бор і галій.
Для пайки напівпровідників застосовують також припої – пасти на основі гелію. Для забезпечення надійності змочування контактної поверхні використають ультразвук.
Як флюси використовують спиртові й водяні розчини хлористого цинку й хлористого амонію або вазелінової пасти (безкислотні флюси – розчин каніфолі в спирті). При високотемпературній пайці застосовують флюси на основі бури.
Дифузійні процеси між припоєм і напівпровідником сприяють утворенню сполук, що збільшують перехідний опір термоелемента, тому час контакту напівпровідника із припоєм у процесі лудіння й пайки повинен бути гранично обмеженим. Відхилення температури нагрівання при пайкі не повинне перевищувати 2 – 3°С.
Контрольні запитання
Призначення та застосування резисторів.
Як поділяють резистори за характером зміни опору?
Як поділяють резистори за матеріалом резистивного елементу?
Як поділяють резистори за способом захисту?
Як поділяють резистори за способом монтажу?
Як поділяють резистори за призначенням?
Основні параметри резисторів.
Які резистори називають непроволоченими?
Які резистори називають композиційними?
Які резистори називають металоокісними?
Які резистори називають проволоченими?
Позначення резисторів на схемах.
Маркування мініатюрних резисторів.
Застосування та позначення конденсаторів?
Як поділяють конденсатори за призначенням?
Як поділяють конденсатори за характером зміни ємності?
Як поділяють конденсатори за характером захисту від зовнішніх впливів?
Знання - це скарб, а навчання - ключ до нього.
Навчання - світло, а не навчання тьма.
Знання за гроші не купиш.
Знання - це сила, а незнання - робоча сила?
Хорошого спеціаліста робота сама шукає.